دکتر صفیه چعباوی زاده -متخصص پوست و مو و زیبایی اکسیر

متخصص پوست و مو و زیبایی براساس آخرین دستاورد های علمی روز دنیا

دکتر صفیه چعباوی زاده -متخصص پوست و مو و زیبایی اکسیر

متخصص پوست و مو و زیبایی براساس آخرین دستاورد های علمی روز دنیا

تزریق ژل برای فرم دهی گونه

پنجشنبه, ۴ خرداد ۱۳۹۶، ۰۱:۵۸ ب.ظ


گونه گذاری توسط تزریق ژل

اولین مرحله گونه گذاری با تزریق چربی، بدین صورت است که چربی از بعضی نواحی بدن که پزشک متخصص پوست تشخیص می دهد، برداشته می شود و طی فرآیند خاصی تصفیه و آماده سازی می شود. پزشک با استفاده از تزریق چربی به گونه سرعت را بالا می‌برد و حجم اولیه را به آن برمی‌گرداند. تزریق چربی در گونه، بی خطر و ایمن بوده و در صورت تزریق صحیح اثرات مطلوبی در درمان صورت لاغر دارد. تزریق چربی به صورت تقریبا هیچ عوارضی ندارد و حتی در صورت تزریق اشتباه، چون از چربی خود فرد استفاده شده، به راحتی جذب می شود و اثر نامطلوبی را نخواهد داشت. ماندگاری تزریق چربی گونه، از چند ماه تا چند سال می تواند متغیر باشد.

از تزریق ژل، برای حجم‌سازی مجدد گونه و برجسته کردن گونه استفاده می شود. نتیجه تزریق ژل، خطوط اطراف گونه را مشخص می‌کند و با به چشم آمدن برجستگی گونه ، فرد چهره ای جوان‌تر می‌یابد. ماندگاری تزریق ژل گونه به طور متوسط شش ماه تا یک سال، شاید هم بیشتر یک روش موثر در جوانسازی صورت می باشد.

تزریق چربی و ژل با به حالت اول برگرداندن گونه‌ها چهره و نیمرخ بهتری را از فرد به نمایش می‌گذارند. روش تزریق ژل و چربی در گونه، برای تجدید شکل گونه در اطراف اوربیتال ریم یعنی جایی مفید هستند که نشانه‌های افتادگی غالباً از آنجا شروع می‌شود. برای تزریق در این ناحیه باید تکنیک عمیق‌تری به کار برده شود تا خطر بروز بی‌نظمی‌های آشکار کاهش یابد. از آنجایی که ممکن است پوست نازک باشد، برای این که نتیجه طبیعی به نظر برسد و مشخص نباشد که شخص عمل انجام داده یا تزریق کرده است، ژل یا چربی باید در جلوی گونه، روبه روی بخش خارجی استخوان گونه، قرار داده شود تا چشم‌ها را نیز به سمت بالا فشار دهد. از  تزریق چربی یا ژل در گونه می‌توان برای بالا بردن گوشه خارجی گونه‌ها و برجسته کردن گونه ها استفاده کرد تا گونه‌ها و بخش پایین چشم تناسب بهتری داشته باشند. در عمل پروتز گونه با استفاده از شکاف های کوچک ایجاد شده در دهان یا زیر پلک در ناحیه گونه قرار داده می شود.

عمل تزریق ژل و چربی در گونه (کاشت گونه صورت) شامل مراحل زیر می‌شود:

علامت

ارزیابی صورت و علامت‌گذاری:

 در صورت تمایل بیمار برای استفاده از تزریق ژل در گونه و یا تزریق چربی به گونه، متخصص پوست و پرستار مجربش، شکل صورت و رنگدانه های پوست را ارزیابی می‌کند و ناحیه‌هایی از صورت را که قرار است بالا برده شوند بررسی می‌کند. نقاط حساس و مهم صورت به عنوان محل‌های مناسب تزریق علامت‌گذاری می‌شود؛ ضمناً از محل‌های مورد نظر عکس گرفته می‌شود.

تمیز کردن محل تزریق و بی حسی:

محل‌های تزریق ژل و چربی با مواد آنتی باکتریال شسته می‌شود. درد محل تزریق یا کاشت گونه را می‌توان با استفاده از خنک کردن پوست، پماد بی‌حسی برای بی‌حس کردن پوست یا تزریق موضعی داروی بی‌حسی کاهش داد. بیمار این تزریق‌ها را، با توجه به بدون درد بودنشان، معمولاً به خوبی تحمل می‌کند.

تزریق:

 تزریق ژل و چربی هر نقطه معمولاً تنها چند ثانیه طول می‌کشد. پس از کامل شدن فرایند تزریق و گونه گذاری بدون جراحی ، ماساژ دادن و ارزیابی نتیجه در صورت لزوم پر کننده بیشتر تزریق می‌شود. کل این فرایند، بسته به ناحیه‌ تحت درمان، حداقل ۱۵ دقیقه و حداکثر یک ساعت طول می‌کشد.

پاکسازی و بهبود:

 پس از رضایت‌بخش بودن نتیجه، تمام علامت‌ها پاک می‌شود. کمپرس سرد برای کاهش تورم و تسکین ناراحتی به بیمار داده می‌شود. هر چند ممکن است ناحیه به مدت یک تا دو روز اندکی حساس باشد، اما معمولاً عوارض رفع افتادگی پوست آن‌قدر دردناک نیست که نیاز به مصرف مسکن داشته باشد.

تزریق ژل هیچ عوارضی ندارد اما 

  •  استفاده از ژل ها ی ارزان قیمت که مورد تایید وزارت بهداشت نیست
  •  استفاده  از ژل ها با ماندگاری بالای یک سال
  • تزریق ژل در مراکز غیر معتبر برای شما عوارض خواهد داشت


پس از عمل

بعد از عمل تزریق، بیمار باید نمک کمتری بخورد چون با خوردن نمک، احتمال ورم بسیار بالا می‌رود، اگر تزریق روی صورت است سرش را پایین نگیرد و چند روز اول از کمپرس سرد استفاده کند و بعد از کمپرس گرم.

نظرات  (۱)

تست

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی