دکتر صفیه چعباوی زاده -متخصص پوست و مو و زیبایی اکسیر

متخصص پوست و مو و زیبایی براساس آخرین دستاورد های علمی روز دنیا

دکتر صفیه چعباوی زاده -متخصص پوست و مو و زیبایی اکسیر

متخصص پوست و مو و زیبایی براساس آخرین دستاورد های علمی روز دنیا

اسکار یا آکنه چیست و روش درمان آن

سه شنبه, ۲ خرداد ۱۳۹۶، ۰۹:۰۲ ب.ظ

وضعیت ظاهری جوشگاه بستگی به عوامل متعددی از جمله رنگ، قوام، عمق، طول، عرض و جهت آن دارد. شکل گیری جوشگاه همچنین بستگی به سن و محل آن روی بدن یا صورت دارد. به عنوان مثال در افراد جوان، جوشگاه برجسته تر و بزرگتر از افراد مسن است. پوست روی استخوان فک محکم تر از پوست روی گونه است که باعث واضح تر شدن جوشگاه در آن می گردد. اگر اسکار فرورفته باشد، پوست سایه دار به نظر می رسد و اگر برجسته باشد بر پوست اطراف سایه می اندازد. اگر جوشگاه عمود بر خطوط طبیعی پوست باشد کاملاً واضح می شود زیرا از نمای طبیعی پوست تبعیت نمی کند. جوشگاهی که پهن تر از چین و چروک پوست باشد نیز خود را به خوبی نشان خواهد داد.

روشهای درمانی :

 سابسیژن : در اسکارهایی با عمق متوسط برای جدا کردن لایه آسیب دیده از لایه های عمقی تر بکار میرود.

پانچ : در اسکارهای عمیق بکار میرود . در این روش کل بافت اسکار برداشته میشود. جای پانچ خود یک اسکار کوچکتر و سطحی تری بجای می گذارد که بعدا درمان میشود.

میکرونیدلینگ : روشی است جدید که نتایج بسیار درخشانی را در بعضی از معضلات زیبایی بدست آورده است . در این روش پروژه ای به نام C.I.T یا (Collagen Induction Therapy) انجام می شود که به طور حیرت انگیزی باعث بالا رفتن غلظت کلاژن در پوست می گردد . در حال حاضر این روش یکی از بهترین روشهای کلاژن سازی دنیا می باشد . در این روش با دستگاهی بنام درمارولر منافذ بسیار ریزی در پوست ایجاد می شود و هنگامیکه پوست اقدام به ترمیم این منافذ می نماید،اجباراً بایستی مقادیر بسیار زیادی کلاژن بسازد و البته اگر نقصی مانند اسکار آکنه وجود داشته باشد این نقیصه را هم ترمیم می نماید.

موثرترین روش درمان جای جوش و آکنه : در این روش منافذ بسیار ریزی که در پوست ایجاد می شوند موجبات نفوذ عروق جدید و رشته های کلاژن به کف اسکار اکنه را فراهم می نماید . حال با تحریک سلول های بنیادی موجود در پوست آثار ترمیمی به بهترین شکل صورت میگیرد. این روش بسیار کار آمد بوده و امید های بسیار ارزنده ای ایجاد نموده است. حداقل تعداد جلسات ۵ جلسه بفواصل هر یک و نیم ماه میباشد . البته با توجه به عمق وشدت اسکار ممکن است نیاز به استفاده از دیگر روشهای درمانی نیز باشد.

لیزر 2 co   فرکشنال :در چند سال اخیر تکنولوژی جدیدی به نام Fractional Laser بوجود آمده است که به طور قابل ملاحظه ای زمان التیام بخشی پوست و همچنین عوارض دیگر لیزر را کاهش می دهد. با لیزر Fractional Laser نور لیزر (beam) به تعداد زیادی شعاعهای کوچکتر (microbeam)تقسیم می شود. وقتی این شعاعهای کوچکتر به پوست بر خورد می کنند نقاط کوچکی از پوست که بین این شعاعهای لیزری قرار گرفته است و با لیزر برخورد نمی کند سالم می ماند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۳/۰۲
clinic exir

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی