دکتر صفیه چعباوی زاده -متخصص پوست و مو و زیبایی اکسیر

متخصص پوست و مو و زیبایی براساس آخرین دستاورد های علمی روز دنیا

دکتر صفیه چعباوی زاده -متخصص پوست و مو و زیبایی اکسیر

متخصص پوست و مو و زیبایی براساس آخرین دستاورد های علمی روز دنیا

بادی جت چیست و چه عوارضی دارد؟

سه شنبه, ۹ خرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۳۸ ق.ظ


بادی جت چیست؟

یکی از جدید ترین روش های تخلیه چربی از نواحی مختلف بدن بادی جت می باشد. ساخت این دستگاه از کشور صنعتی آلمان می باشد. که در این روش ، کار اصلی از طریق فشار آب صورت می گیرد . در اصل این دستگاه کار پیکر تراشی بدن انسان را با تکنولوژی جدیدی انجام می دهد که در واقع معایب روش های دیگر را بر طرف می کند . بزرگترین مزایای این روش این است که عمل بادی جت ، بدون بیهوشی اما در اتاق عمل و کاملا در محیط بهداشتی و زیر نظر متخصص بیهوشی انجام می گیرد. در پیکرتراشی بوسیله ی بادی جت ، آب به صورت کنترل شده با فشار به زیر پوست و بین بافت چربی ها ( ران ، باسن ، پهلو ، شکم ،و نواحی مختلف بدن )پاشیده می شود که این عمل باعث خردشدن چربی ها می شود و توسط دستگاه ازبدن خارج می شود .

بادی‌جت چطور انجام می شود؟

پیکرتراشی با بادی‌جت به کمک قدرت جریان آب، سلول‌های چربی را خُرد و از بدن خارج می‌کند. با استفاده از فناوری بادی‌جت، چربی‌ها با نیروی بسیار کمتری در مقایسه با لیپوساکشن سنتی بیرون کشیده می‌شوند. قدرت آب باعث جدا شدن سلول‌های چربی از بافت‌های زیرین شده و به کانولای مکنده اجازه می‌دهد که سلول‌های خرد شده را آزادانه بیرون بکشد. در این روش، احتمال آسیب دیدن بافت‌های اطراف، پوست، عضلات، عصب‌ها و عروق خونی به حداقل می‌رسد.

مزایای بادی جت

  • ظاهری طبیعی بعد از بادی جت
  • ماده پر کننده بدن به صورت طبیعی که همان چربی است
  • کاهش عوارض و اثرات جانبی بادی جت نسبت به سایر روش ها
  • ماندگاری بیشتر بادی جت نسبت به سایر روش ها
  • بادی جت عوارض بسیار کمتر و پایین تری نسبت به سایر روش ها دارد
  • دوران نقاهت بسیار کم است
  • در این روش چربی به شکل زنده خارج می‌شود و می‌توان این چربی‌ها را به ناحیه دیگری تزریق کرد

عوارض چربی‌برداری با بادی‌جت

عفونت

مانند تمام انواع جراحی‌ها، بیمارانی که روش بادی‌جت را انجام می‌دهند مستعد ابتلا به عفونت هستند با اینکه برش‌های ایجاد شده کوچک‌تر از روش‌های متداول می‌باشد. با این حال احتمال دارد که زخم در صورتی که تمیز نگه داشته نشود دچار عفونت شود. نکروز چربی و بافت نیز از خطرات موجود است. نکروز که به معنای بافت‌مردگی است، یک عارضه‌ی جدی می‌باشد که می‌تواند موجب عفونت پس از عمل نیز بشود.

   از دست دادن خون

ممکن است در حین یا پس از انجام لیپوساکشن خونریزی بیش از حد وجود داشته باشد. هماتوم یا جمع‌شدگی خون در نواحی ساکشن شده نیز می‌تواند پس از جراحی شکل بگیرد.

   کم شدن آب بدن

جابه‌جایی مایع در حین جراحی لیپوساکشن انجام می‌شود. در حالی که به بیماران در طول لیپوساکشن مایعات تزریق می‌شود، مقدار زیادی مایع نیز از بدن آنها خارج می‌شود، که خطر کم شدن آب بدن وقتی که جایگزینی کافی مایع در حین عمل وجود نداشته باشد، افزایش می‌یابد.

بی‌نظمی‌ها

هرچند روش لیپوساکشن با بادی‌جت به این منظور طراحی شده است که پوست شما صاف‌تر شود، خطر ناهمواری و موج‌دار شدن آن وجود دارد. این حالت می‌تواند در اثر نظارت ضعیف و نزدیک بودن بیش از حد ساکشن به پوست ایجاد شود. این روش به گونه‌ای طراحی شده که نیروی کمی استفاده شده و مایع به همان شدتی که وارد می‌شود، از بدن خارج می‌گردد. از آنجایی که مایع کمتری در بیمار وجود دارد، موجب می‌شود که این روش دقیق‌تر باشد و در نتیجه پیکرتراشی صاف‌تری حاصل شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی