دکتر صفیه چعباوی زاده -متخصص پوست و مو و زیبایی اکسیر

متخصص پوست و مو و زیبایی براساس آخرین دستاورد های علمی روز دنیا

دکتر صفیه چعباوی زاده -متخصص پوست و مو و زیبایی اکسیر

متخصص پوست و مو و زیبایی براساس آخرین دستاورد های علمی روز دنیا

کاشت مو به روش fut

سه شنبه, ۹ خرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۴۸ ب.ظ


کاشت مو به روش fut چیست ؟

روش fut نوع برداشت مو از پشت سر را بیان می کند گر چه fut مخفف اصطلاح follicular unit transplantation به معنی عام کلمه پیوند مو می باشد اما به صورت غلط عام کلمه fut جهت روش برداشت مو با تکنیک جراحی و بخیه استفاده می شود.

مراحل کاشت مو به روش FUT

در روش fut باریکه ای از پوست و مو به عرض حدود 2 سانتیمتر وطول 25 سانتیمتر از پشت سر بیمار برداشته می شود سپس پوست پشت سر با اندکی کشش به هم رسانده می شود و با نخ نایلون بخیه می شود و دوازده روز بعد بخیه های پشت سر برداشته می شود گر چه عرض نوار برداشته شده حدود 20 میلیمتر می باشد اما جای بخیه نباید از 4-3 میلیمتر پهن تر باشد و این اسکار بخیه کاملا زیر موها پنهان می شود و دیده نمی شود. باریکه برداشته شده از پشت سر توسط تکنسین های کاشت مو به قطعات کوچکی به نام گرافت تقسیم می شود که هر گرافت شامل 1 تا 4 تار مو می باشد سپس این گرافت ها در جلوی سر کاشته می شوند

کاشت مو به روش فوت

مزایای روشFUT

  • امکان کاشت مو در یک جلسه
  • امکان ایجاد تراکم مناسب در افراد با درجات بالای طاسی و احتمال بالای پایداری پیوندها

معایب روشFUT

ایجاد برشی بزرگ در ناحیه پشت سر که احتمال باقی ماندن اسکار یا جوشگاه در آن وجود دارد، کاسته شدن حجم بانک مو به نحوی که در مراحل بعدی برای پیوند مجدد مو بیش از یک و یا حداکثر دو باردیگر نمی‌توان از بانک موی فرد برای ایجاد تراکم استفاده کرد، وجود خونریزی، محدودیت انجام آن در کسانی که پوست سرشان قابلیت متسع شدن را ندارد یا در مراحل اولیه ریزش مو قرار دارند و وجود عوارض پس از جراحی از قبیل تورم سر و صورت، درد و یا باقی ماندن اسکار.

مراقبت های لازم بعد از کاشت مو

چند ساعت بعد از اتمام عمل جراحی FUT بیماران در پشت سر احساس درد می کنند که مربوط به برش جراحی است. این سردرد موقت بوده ظرف یکی دو روز بهبود می یابد. برای تسکین درد می توان از مسکن های معمولی مانند استامینوفن ساده یا کدیین دار و یا از بروفن یاسایر داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی استفاده کرد. نکته مهم آن است که کاشت مو باعث سردرد دائمی نمی شود.

در پایان عمل سر بیمار پانسمان می شود. پانسمان از موهای کاشته شده محافظت کرده و احساس امنیت و راحتی ایجاد می کند. مراقبت از پانسمان به خصوص شب ها موقع خواب خیلی مهم و حساس است. کشیده شدن پانسمان روی پوست سر باعث بیرون آمدن موها از محل کاشت می شود. البته در طول روز هم ممکن است این اتفاق بیافتد مثلا ممکن است سر بیمار موقع سوار شدن به ماشین به در اصابت کند و تعدادی از موها کنده شود.






نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی